גרסה 1.2
פגישה 3 - פייתון, משתנים ולולאות "כל עוד"
לולאות "כל עוד"
- לולאה היא דרך לכתוב פקודות פעם אחת, ולהורות למחשב לבצע אותן פעמים
רבות.
- לשם כך צריך שני דברים: לסמן את אוסף הפקודות שאנו רוצים לבצע, ולקבוע עד מתי
(או כמה פעמים) לחזור עליהן.
- בלולאות "כל עוד" אנחנו נותנים תנאי, והמחשב ממשיך לחזור על הפקודות כל עוד
התנאי מתקיים. התנאי הוא ביטוי שאותו מחשבים מחדש בתחילת כל "סיבוב", ותוצאתו
יכולה להיות נכון - True, או לא נכון - False.
- על תנאים נלמד יותר בהמשך, בינתיים נסתפק בפעולות השוואה בין מספרים:
<, >, <=, >=, ==, != (שימו לב שהסימן '=' תפוס ע"י
פקודה שכבר למדנו, לכן משתמשים ב '==' להשוואה).
נסו את התנאים הבאים במפרש האינטראקטיבי:
- 1 > 3
- 3 >= 1
- 1 == 1
- 1 <= 2
- הערה: הערכים True ו-False הם
אובייקטים מטיפוס הנקרא "בולאני" (= "בעל שני ערכים אפשריים" - אמת ושקר). אפשר
לבצע עליהם פעולות, לתת להם שמות, וגם להשתמש בהם ישירות בשפה.
נכתב על ידי עמית אהרונוביץ