במפגש זה נכתוב תוכנית המציירת משאיות על המסך, תוך כדי שימוש במה שלמדנו על מחרוזות. אם הכל יעבור בשלום, התוכנית שלנו תצייר משהו כמו זה:
** ** ** ** ******* ******* ******* ******* ******* ******* ******* ******* 0 0 0 0 0 0 0 0 ** ** ** ** ******* ******* ******* ******* ******* ******* ******* ******* 0 0 0 0 0 0 0 0כדי שהתרגיל יהיה מעניין, נכתוב את התוכנית כך שבהינף יד נוכל לשנות את כמות המשאיות ואת רוחבן.
כיתבו תוכנית המציירת על המסך משאית אחת ברוחב 10 תווים:
** ********** ********** 0 0כיצד? ראשית, נגדיר משתנה בשם "truck_width" הקובע את רוחב המשאית (truck - משאית, width - רוחב).
בשלב זה נוסיף משאית הפוכה מתחת למשאית שלנו:
** ********** ********** 0 0 ** ********** ********** 0 0כדי ליצור את המשאית ההפוכה, צריך להפוך את המחרוזות של המשאית הראשונה. כלומר, נבנה שלוש מחרוזות הפוכות מתוך המחרוזות של המשאית. אז נוכל להדפיס שורה רווח (
בשלב האחרון, ניצור מספר משאיות בשורה, כדי לבנות את הציור המלא.
ראשית, נוסיף בראש התוכנית משתנה בשם num_trucks, הקובע את מספר המשאיות (num הוא
קיצור של number - מספר).
לאחר מכן, יש לקחת את המחרוזות המרכיבות את המשאית, לשרשר אותן מספר
פעמים כמספר המשאיות, ולבנות מחרוזות חדשות.
את המחרוזות החדשות הללו יש להדפיס במקום את המחרוזות של המשאית הבודדת.
שימו לב: אם נשרשר את המחרוזות בצמוד זו לזו - נקבל משאיות צמודות:
** ** **
*********************
*********************
0 0 0 0 0 0
לפיכך, יש לשרשר רווחים למחרוזות המקוריות - ואז לבצע את ההכפלה.
שימו לב נוסף: בידקו שתוכניתכם פועלת גם אם משנים את מספר המשאיות ל-2, 3 או 4. בידקו שילובים שונים של רוחב המשאית ומספר המשאיות.